Nové autobusové linky Jihlava – Velké Meziříčí – Brno nebo železniční spojení Havlíčkův Brod – Pardubice. Například právě tyto dvě trasy veřejné dopravy už respektují nové uspořádání regionálních spojů v rámci připravované Veřejné dopravy Vysočiny (VDV).
Systém Veřejné dopravy Vysočiny, který bude nabízet více nových spojů na nejfrekventovanějších spojích nebo např. jednotné odbavování, je papírově a logisticky téměř připraven. Proto je postupné začleňování připravených linek logickým krokem, jak ho pomalu začít uvádět do provozu. „Můžeme takto eliminovat budoucí nárazové změny. Pokud si úprav cestující v tuto chvíli vůbec všimnou, budou je vnímat jako vítané navýšení počtu spojů,“ popisuje aktuální stav ve veřejné dopravě hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek (nez. za ČSSD).
Na základě zkušeností ze sousedních krajů bude Kraj Vysočina systém Veřejné dopravy Vysočiny zavádět po etapách. První z nich připadá na letošní prosinec, a to začlenění železniční regionální dopravy. Etapa se prolíná se začleněním většiny regionální autobusové dopravy a rozběhnutím odbavovacího systému. Poslední, třetí etapa bude zahrnovat změny ve veřejných službách. Bude možné používat jednu jízdenku pro přestupy nebo nakupovat jízdenky po internetu. „Odhadnout, jak dlouho bude třetí fáze trvat, není aktuálně možné. Systém Veřejné dopravy Vysočiny bude živým organismem, který se bude měnit v závislosti na spokojenosti cestujících a na jejich dopravních potřebách,“ informoval krajský radní pro oblast dopravy Jan Hyliš (ČSSD). Ve finále se k Veřejné dopravě Vysočiny připojí městské hromadné dopravy. V tomto případě je nejdále krajské město Jihlava.