Stovky milionů korun z krajského rozpočtu a v některých případech s významnou podporou evropských fondů se i v letošním roce promítnou v kvalitě krajských silnic. Jen Krajská správa a údržba silnic Vysočiny je připravená opravit silnice a mosty za zhruba 680 milionů korun, v plánu má na 150 dopravních staveb.
S dubnem začala očekávaná kompletní rekonstrukce průtahu Třeští. Za dohledu investorů – Kraje Vysočina a města Třešť projde generální opravou 750 metrů dlouhý úsek silnice II/406 v části od křižovatky s II/403 na Stonařov až po železniční trať. Práce by se měly podle plánů stihnout za letošní stavební sezónu. Téměř bez přerušení pokračují práce na stavbě obchvatu Velkého Beranova na silnici II/602, kde už řidiči od počátku dubna jezdí po mostním provizoriu. „Provoz je řízen semafory kyvadlově, provizorní most je určený pouze pro osobní dopravu, vozidla do 12 tun a autobusovou dopravu. Dopravní policie namátkově kontroluje dodržování omezení,“ připomněl aktuální situaci Karel Liška z odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Kraje Vysočina.
Pracuje se také na vnitřním okruhu Havlíčkova Brodu, konkrétně v ulicích Dolní a Žižkova, stavbaři rekonstruují také propustek v obci Kraborovice na silnici II/345. Na přelomu dubna a května zahájí Kraj Vysočina rekonstrukci opěrné zdi v Radostíně nad Oslavou a stavební firma už pracuje také na mostu ve Skuhrově. Brzy odstartuje rekonstrukce opěrné zdi ve Velkém Meziříčí na silnici II/360 a oprava mostu u Dvorců na silnici II/602. Dále pokračují také velké stavební akce, které spolufinancuje Evropská unie, jako například obchvat Nového Veselí, který má být zprovozněný do začátku letošního listopadu, nebo modernizace silnice II/360 ze Stříteže do Štěpánovic. Začaly práce na stavbě obchvatu Salačovy Lhoty nebo na rekonstrukci silnice II/360 z Oslavičky do Rudíkova a v květnu má začít modernizace silnice II/357 ze Strachujova do Jimramova.