Rok 2009 je rokem, kdy Kraj Vysočina čerpá historicky nejvyšší evropské dotace na modernizaci dopravní infrastruktury v regionu. V tomto roce se podařilo získat a následně investovat do modernizace silnic bezmála 1,6 miliardy korun z fondů Evropské unie. Dalších více než 47 milionů korun poskytl Státní fond dopravní infrastruktury a přes 63 milionů korun šlo z krajského rozpočtu. Tyto prostředky znamenaly, že rok 2009 přinesl významné opravy a modernizaci silniční sítě Kraje Vysočina.
Mezi největšími dokončenými stavbami v tomto roce figurovaly například obchvat obcí Bohdalov a Oslavička, rekonstrukce úseku silnice mezi obcemi Zašovice a Brtnice a dále oprava povrchů silnic v délce cca 180 kilometrů. Mimo jiné se podařilo zrekonstruovat silnici II/405 z Příseky do Brtnice, II/360 Jimramov – Moravec, II/410 od I/23 – Želetava, dále průtah Počátek, úsek na silnici II/402 Batelov – Třešť nebo mosty na silnici II/129 v Humpolci a II/399 ve Stropěšíně na Třebíčsku. Z rozpočtu Kraje Vysočina stavbaři zrekonstruovali most ve Velkém Meziříčí po havárii opěrné zdi a zahájili rekonstrukci mostu v Dobroníně, to vše v hodnotě přes 16,2 milionů korun.
Za celou dobu existence Kraje Vysočina byly realizovány projekty za více než 6,5 miliardy korun. Přitom téměř 4,4 miliardy pomohly právě se zlepšením krajské silniční sítě.
Kraj Vysočina je vlastníkem silnic II. a III. třídy v celkové délce 4 552,9 kilometrů. Územím Vysočiny prochází dálnice D1, která je ve vlastnictví státu, o celkové délce 92,5 kilometrů a silnice I. třídy, které také vlastní stát, v celkové délce 426,8 kilometrů. Kraj Vysočina je se svým celkovým počtem kilometrů silnic na čtvrtém místě v rámci celé České republiky.