Aktivní přístup k učení, učení se jako součást lidské přirozenosti, práci na sobě a nové příležitosti – nejen to zajišťovaly aktivity projektu s názvem Učíme se ze života pro život.
Aktuálně Kraj Vysočina jako realizátor projektu vyhodnocuje, jak byl projekt úspěšný. Do projektu s rozpočtem téměř 83 milionů korun se ve formě finančního partnerství zapojilo 31 základních škol, 33 středních škol a Projektová kancelář Kraje Vysočina. Projekt byl v počtu finančních partnerů naprosto ojedinělý a unikátním způsobem podpořil také žáky na 2. stupni základních škol. „Školy si díky projektu pořídily zajímavé a moderní vybavení. Příkladem jsou měřící sady, stavebnice pro základní výuku robotiky, v samém závěru i 153 notebooků pro učitele středních škol na zajištění vzdálené výuky. Dále pracovaly podle stanovených metodik se stavebnicemi Merkur, Teifoc nebo Lego Mindstorms,“ přiblížil krajský radní pro oblast školství Jan Břížďala (Piráti).
Žáci vyšších ročníků využili 3D tiskárny, brýle pro virtuální realitu nebo speciální pokročilé počítačové programy. Nejen pro toto vybavení bylo v projektu vytvořeno téměř 2 800 metodických nástrojů. Projekt s vizí otevřené školy nezapomínal na rodiče, zřizovatele a veřejnost. Ti všichni se prostřednictvím projektu dozvěděli více o tom, jak zajistit zajímavější a přitažlivější výuku. Financování projektu je zajištěno z OP VVV, státního rozpočtu a rozpočtu Kraje Vysočina.
Autorka článku: Jana Hadravová