Střední průmyslová škola stavební akademika Stanislava Bechyně v Havlíčkově Brodě zavádí novinku – práci ve virtuální učebně. Pomocí technologie virtuální reality si žáci stavebních oborů vyzkouší zdění, instalatéři zase třeba svařování plastů. Díky této metodě mohou učitelé navodit i takové situace, které jsou v praxi s ohledem na bezpečnost práce neproveditelné. Například žáci z oborů elektro mohou vidět, jak praskne žárovka při přepětí. Učitelé a mistři odborného výcviku si pochvalují, že veškeré práce ve virtuální realitě si mohou nahrát a poté s žáky projít celý proces znova, podívat se na správnost postupu a případně najít chyby, kterých se mají budoucí řemeslníci vyvarovat. Na vývoji softwaru virtuální reality se podílí i sama střední škola. Aktuálně je připraveno šest výukových modulů a další dva jsou před dokončením. „Využití virtuální reality při výuce jsme řešili také na Střední průmyslové škole Třebíč. Žáci by se mohli v učebně pohybovat po reaktorovém sále a sledovat, co se děje v jaderné elektrárně,“ informoval radní pro oblast školství Jan Břížďala (Piráti).
Využití moderních digitálních technologií na třiceti základních a středních školách na Vysočině je součástí projektu Učíme se ze života pro život, který podporuje Kraj Vysočina.
Eva Fruhwirtová