Až se zima zeptá, co dělali krajští silničáři v létě. Připravovali se na ni. Zima pro ně začala se začátkem listopadu a během letních měsíců se Krajská správa a údržba silnic Vysočiny (KSÚSV) předzásobila posypovými materiály.
„Na zimu máme ve skladech 22 tisíc tun soli a více než 60 tisíc tun inertního materiálu. Jsme schopni materiál průběžně doplňovat. Minulá zima nás stála 231 milionů korun, což je částka, která je srovnatelná s předchozím obdobím. Na pokrytí letošní zimy máme v rozpočtu asi 200 milionů korun,“ nastínil ředitel KSÚSV Radovan Necid s tím, že se do nákladů v letošním roce určitě promítnou dražší pohonné hmoty.
Kraj Vysočina spravuje téměř pět tisíc kilometrů silnic. „Nejčastěji udržujeme povrchy vozovek inertním materiálem, na komunikacích vyšší třídy používáme chemické ošetření. Jenom asi 275 kilometrů silnic není udržováno. Řidiči je dobře poznají podle dopravní značky,“ uvedl náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast dopravy Miroslav Houška (KDU-ČSL). Na silnice I., II. i III. třídy bude vyjíždět více než 130 sypačů s nástavbou a dalších 140 kusů různé techniky, jako jsou nakladače, radličky či sněhové frézy. Zimní období začalo krajským silničářům 1. listopadu 2022 a končí 31. března 2023.
Silničáři se starají
o 425 kilometrů silnic I. třídy,
4 552 kilometrů silnic II. a III. třídy.
1568 kilometrů chemicky
2885 kilometrů inertně
247 kilometrů pluhováním
275 kilometrů není udržováno