Cestovní ruch se vzpamatovává z covidových let. Podle údajů z krajské příspěvkové organizace Vysočina Tourism se postupně zvyšují počty návštěvníků v regio-
nu a projevuje se to i na počtu strávených dnů a nocí na Vysočině. Třebíčské památky zapsané na seznam UNESCO i Zelená hora ve Žďáře nad Sázavou se stejně jako další atraktivity vyhouply co do počtu návštěvnosti do podobných čísel jako v roce 2019. Třebíč navštívilo do konce října 116 tisíc návštěvníků, což je o patnáct tisíc méně než v roce 2019. Zelená hora hlásí přes 31 tisíc turistů, a tím se také dostává na předcovidovou návštěvnost. Tisíce lidí zamířily také do Telče, která letos slavila výročí zápisu na seznam UNESCO.
Vysočina reaguje na trendy
Novinkou v nabídce strávení dovolené na Vysočině byla marketingová kampaň Netradiční ubytování. Propagaci zaměřila Vysočina Tourism na zajímavá a netradiční místa, jakými jsou tzv. treehouses, tedy domy na stromě, glampingové chaty a vodní domky. „Reagujeme na současné trendy a poptávku turistů. Letošní turistickou sezónu hodnotím jako vydařenou. Už nyní se připravujeme na zimní sezónu a začínáme plánovat kampaně na příští rok,“ shrnul krajský radní pro oblast cestovního ruchu Roman Fabeš (STAN + SNK ED). O rozvoj cestovního ruchu se stará Vysočina Tourism ve spolupráci s partnery a také oblastními destinačními společnostmi.
Eva Fruhwirtová