Střední školy v Kraji Vysočina se zaměřují na moderní vzdělávání svých studentů. Rychlý vývoj informačních technologií, překotné změny ve společnosti a velké množství informací, které se na studenty hrnou ze všech stran, nutí školské instituce přehodnotit dosavadní způsob vzdělávání. V kraji se na zvyšování kvality vzdělávání na středních školách zaměřuje mimo jiné projekt se zkratkou KAP – Krajský akční plán rozvoje vzdělávání.
Projektový tým z krajského odboru školství, mládeže a sportu se v rámci projektu KAP zaměřil na vytvoření analýzy potřeb v území a připravil plány aktivit, které povedou k rozvoji škol v souladu se Strategií vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+ z pera Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. „Do mapování potřeb v kraji se zapojili učitelé, ředitelé škol a další odborníci v oblasti vzdělávání. Scházeli se v menších skupinách a diskutovali, jak na školách na Vysočině rozvíjet například podnikavost žáků, čtenářskou a matematickou gramotnost, odborné vzdělávání, kariérové poradenství a další aktivity,“ popsal radní Kraje Vysočina pro oblast školství Jan Břížďala (Piráti).
Aktivity a tvorba dokumentu KAP III je realizována v rámci projektu „Krajský akční plán Kraje Vysočina III“ reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/20_082/0022987 financováno z OP VVV a státního rozpočtu.