Do dvou let se milovníci jízdy na kole dostanou z Třebíče do Vladislavi. Zatím využívají frekventovanou silnice I/23. To se však brzy změní. V první fázi budou stavbaři pracovat na úseku dlouhém přibližně 1,8 kilometru.
Vzniknou i první kilometry nové stezky z Brtnice na Rokštejn. Povede údolím říčky Brtnice s napojením u Rokštejna na cyklotrasu Jihlava–Třebíč. V rámci úvodní etapy vzniknou 2,3 kilometru stezky. Další nová projížďka bude z Chotěboře do Bílku. Na stávající cyklostezku z Hodic do Kostelce naváže další plánovaná část kolem Třeště a Hodic dlouhá více než kilometr. Stezka umožní bezpečné propojení obcí podél rušné silnice II/406.
Zájem je velký. Vznikne i trail a pumptrack
„Podporu budování cyklotras a cyklostezek každým rokem navyšujeme. Letos jsme na tyto účely z Fondu Vysočiny vyčlenili celkem 22 milionů korun, tedy o dva miliony více než v loňském roce,“ uvedl náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast kultury a cestovního ruchu Roman Fabeš (STAN+SNK ED). Peníze půjdou i na vybudování oblíbených trailů nebo pumptracků. V Chotěboři vznikne trail, v Bystřici nad Pernštejnem a ve Sněžném se mohou těšit na nový pumptrack. Zájem obcí o dotace na budování cyklotras a cyklostezek stále převyšuje nabídku. Letos se však podařilo všem zájemcům o dotaci na projektovou dokumentaci vyhovět. „S podporou Kraje Vysočina vznikne příprava pro trasu z Polné přes Dobronín a Střítež, připraveny budou i studie řešící možnosti propojení Jihlavy a Kostelce nebo Třebíče a Bransouz,“ dodává krajský cyklokoordinátor Petr Stejskal.
Eva Fruhwirtová