Pod heslem Všude dobře, na Vysočině nejlíp připravuje Vysočina Tourism marketingovou kampaň v cestovním ruchu na letošní sezónu. Chce inspirovat a vybízet veřejnost k tomu, aby dovolenou strávila v České republice, ideálně na Vysočině. „Zaměření na české turisty a domácí cestovní ruch je v současné době ovlivněné pandemií koronaviru nejlepší cestou. Vysočina má co nabídnout a na nás je, abychom k nám turisty pozvali a dobře se o ně postarali,“ míní Roman Fabeš (Starostové pro Vysočinu), radní, který je zodpovědný právě za cestovní ruch. Přípravu a realizaci marketingové kampaně má na starost příspěvková organizace kraje Vysočina Tourism pod vedením ředitele Tomáše Čiháka. Ten potvrdil, že práce jsou v plném proudu. „Už před Vánocemi jsme partnerům v cestovním ruchu představili plány na letošní rok, abychom nastavili vzájemné synergie a pomohli tomu, aby subjekty z tohoto velmi postiženého odvětví dokázaly obtížnou situaci přečkat. Věříme totiž, že po rozvolnění opatření budou mít Češi zájem cestovat k nám na Vysočinu tak, jak se to ukázalo v loňském roce.“ Vedle atraktivních dětských turistických cílů bude Vysočina letos zvát návštěvníky na dovolenou strávenou v koňském sedle a také zvýrazní regionální produkty. „I touto cestou chceme přispět k podpoře lokální ekonomiky,“ doplnil radní Roman Fabeš. Loňská prázdninová návštěvnost dosáhla díky kampani Dovolená doma, to je dovolená na Vysočině dokonce vyšších čísel než v bezkoronavirovém roce 2019. Cestovní ruch prochází velkou změnou a Vysočina je připravena se přizpůsobit a hledat nové cesty, aby tento region byl i nadále vyhledávaným místem pro svoji čistotu, bezpečnost a pohostinnost jako dosud.
Eva Fruhwirtová