Třebíčská nemocnice chce znát názory pacientů, a proto ve svém areálu umístila dotazníkové terminály, kde mohou lidé jednoduše sdělit, jak byli spokojeni s péčí. Na chodbách a pokojích najdou pacienti také samolepky s QR kódem, který umožňuje vyplnit dotazník přímo na mobilu, a to kdykoliv – v čekárně nebo z nemocničního lůžka. Nemocnice chce vědět nejen to, co pacienty trápí, ale také kde je možné přidat na komfortu a kvalitě péče. Proto QR kód nechybí ani v propouštěcí zprávě – dotazník lze vyplnit i zpětně z domova. Pacienti v dotazníku vybírají, jak dlouho čekali, hodnotí přístup personálu, čistotu pokojů nebo množství informací, které během léčby dostali. Mohou napsat svůj vzkaz zdravotnickému personálu i vedení nemocnice. „Vyplnění zabere sotva minutku. Cílem průzkumu je zjistit, jak se říká, kde nás tlačí pata, a zaměřit se na další zvyšování kvality poskytované péče, služeb a komfortu při hospitalizaci,“ říká ředitelka nemocnice Eva Tomášová.
Eva Fruhwirtová