Lesy na území Kraje Vysočina hostily 12. ročník Evropského kongresu lesní pedagogiky. Ve Žďárských vrších, ale i na jiných místech kraje, se školilo sto čtyřicet účastníků ze šestnácti evropských zemí.
IVANA JELÍNKOVÁ
Kongres se poprvé konal v roce 2006 v Maďarsku, loni účastníky hostilo Norsko a v příštím roce se lesní pedagogové sejdou ve Finsku. „Lesní pedagogiku lze vysvětlit jako formu vzdělávání
dětí, ale je možné vzdělávat i starší věkové skupiny nebo postižené osoby, přičemž samotné vzdělávání probíhá přímo v lese. V roli učitele je lesník, který popisuje dětem fungování lesa,
život v něm z pohledu rostlin, dřevin a živočichů a vysvětlí i rozdíl činnosti lesníka a myslivce. Les je tak sám o sobě přirozenou interaktivní učebnou, kde nejsou potřeba dataprojektory a drahé vybavení,“ vysvětlil principy lesní pedagogiky Martin Hyský, krajský radní pro oblast lesního a vodního hospodářství, zemědělství a životního prostředí (ČSSD). Radní doplnil, že lesy v Kraji Vysočina zabírají třetinu rozlohy území.
V rámci jedné z praktických dílen vyrobili účastníci kongresu sedm dřevěných laviček, které následně darovali sociálním domovům na Vysočině, například sociálním ústavům Mitrov, Kamélie Křižanov a Ždírec u Jihlavy. Klienti ze sociálních domovů mohou v rámci terapií darované lavičky barevně ozdobit.