Novou ředitelkou krajské organizace destinačního managementu Vysočina Tourism je od 1. října 2021 Oľga Königová. Do funkce nastupuje přímo z oboru, až dosud vedla destinační kancelář Koruna Vysočiny se sídlem v Bystřici nad Pernštejnem.
Můžete stručně zhodnotit letošní pocovidovou turistickou sezonu na Vysočině?
Letošní rok je velmi specifický a částečně kopíruje vývoj z roku minulého. Data nám ukazují, že poměrně velké procento ubytovaných hostů na Vysočině je právě z našeho kraje.
Toto jejich rozhodnutí vnímám jako obrovské pozitivní gesto, které pomůže udržet v kraji služby na dobré úrovni. Restrikce, které nám omezily život, alespoň pomohly lidem uvědomit si, že kraj, kde žijí, je krásný a že za kvalitní dovolenou, odpočinkem a nebo zážitky nemusí jezdit za hranice.
Čím je pro turisty Vysočina typická a na co je můžeme k nám opakovaně lákat?
Velká část návštěvníků u nás najde přesně to, co hledá. Víme, že 75 % turistů se k nám opakovaně vrací. Kapacity ubytovatelů, kteří si v minulosti budovali vztah se svými hosty, jsou i v letošní sezoně plnější. Ve většině případů si Vysočinu spojují s turistikou a návštěvou památek. Jedinečnost našeho regionu je například v tom, že zde máme tři UNESCO památky. Často si návštěvníci také Vysočinu spojují s dovolenou, kterou zde prožili v mládí nebo u svých prarodičů. A přesně z toho by Vysočina měla čerpat. Musíme náš kraj představovat takový, jaký je, tedy tradiční, ale na druhou stranu unikátní nejen přírodou, ale i čistotou a nedotčeností.
S jakými změnami můžou aktéři v cestovním ruchu na Vysočině počítat?
Jako nejdůležitější věc, kterou vnímám, je potřeba nastavit komunikaci mezi podnikateli a partnery v cestovním ruchu. Pro efektivní propagaci turistické destinace Vysočiny je potřeba naše aktivity vyhodnocovat, sledovat data a trendy a na základě vstupních dat vytvářet takovou nabídku, která se propojí s reálnou poptávkou. Cestovní ruch je podnikatelské odvětví jako každé jiné a je potřeba k tomu i tak přistupovat.
Eva Fruhwirtová