Až se zima zeptá, co krajští silničáři dělali v létě, mohou odpovědět, že se na ni připravovali. Podle zákona pro ně začíná zima 1. listopadu a končí posledního března.
„Tak jako každý rok probíhá v letní sezóně předzásobení posypovými materiály. Ke konci září máme ve skladech 20 000 tun soli a více než 55 000 tun inertního materiálu,“ vypočítává ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny Radovan Necid a dodává, že inertní materiál se běžně doplňuje podle potřeby i během zimního období. Také technika se chystá k údržbě 4 977 km silnic na Vysočině. K obnově jednotlivých kusů dochází pravidelně podle technického stavu. O stovky kilometrů silnic I., II. a III. třídy se bude starat 134 sypačů s nástavbou a dalších více než 140 kusů různé techniky, jako jsou nakladače, radličky a sněhové frézy. Na Vysočině se nachází 275 km silnic, které jsou v zimě neudržované. Řidiči je poznají velmi dobře, jsou označeny dopravní značkou. „Pokud tam přesto někdo zajede a nemůže pokračovat v jízdě, musí si vyproštění zajistit vlastními prostředky,“ upozorňuje ředitel Radovan Necid. Krajská správa a údržba silnic Vysočiny zavedla také prevenci zavlečení a šíření koronaviru. Vedle přísných hygienických nařízení mají připravený scénář při střídání směn tak, aby nedošlo k setkávání jednotlivých skupin. Pro zajištění zimní údržby jsou důležité finance. „V rozpočtu máme připraven objem finančních prostředků vypočítaný jako průměr předchozích zim, dvě stě milionů korun,“ uzavírá Radovan Necid.
Eva Fruhwirtová