Že Vysočina je v létě i v zimě správným místem, kde strávit příjemnou dovolenou, má prostřednictvím marketingových nástrojů za cíl ukázat jediná krajská příspěvková organizace působící v oblasti cestovního ruchu – Vysočina Tourism. V příštím roce oslaví deset let svého fungování, a tak je na místě ústy ředitele Tomáše Čiháka představit úspěchy, ale i vize organizace, která dlouhodobě koordinuje spolupráci partnerů v cestovním ruchu na Vysočině a systematicky propaguje turistickou nabídku Vysočiny.
Co se z Vašeho pohledu za dobu existence Vysočina Tourism povedlo?
Za tu dobu si organizace našla své nezastupitelné místo na mapě cestovního ruchu v ČR. Mezi odbornými partnery v ČR i v zahraničí se jedná o respektovanou instituci. Umíme reagovat na změny a moderní marketingové trendy. Vytvořili jsme mobilní turistickou aplikaci Kraje Vysočina, založili jsme úspěšně fungující kancelář Vysočina Convention Bureau, která propaguje zařízení s konferenčními prostory, novinkou je Vysočina Film Office, která propaguje Vysočinu jako atraktivní lokaci pro natáčení filmů a samozřejmostí je realizace nespočtu evropských projektů za desítky milionů korun.
Jak bude ve Vysočina Tourism vypadat rok 2018?
Stejně jako předcházející roky bude opět hektický. Od letoška nám běží tři projekty, dva z nich s rakouskými partnery. Máme před sebou obrovský úkol – zavedení turistické karty pro návštěvníky a obyvatele Vysočiny, plánujeme vytvořit úplně nový a atraktivní turistický portál Vysočiny, a za Vysočinu se budeme významně podílet na propagaci celonárodního marketingového tématu 100 let založení ČSR.
Co je na Vysočině z Vašeho pohledu nejlákavější a kam v kraji nejraději vyrazíte ve volném čase Vy?
Pro zahraničního turistu jsou lákavé tři památky UNESCO a sportovní top akce typu mistrovství světa nebo světové poháry biatlonu a horských kol. Domácí turisty lákáme na pěší turistiku a cykloturistiku, v zimě na běžky a samozřejmě i na památky a nespočet možností pro rodiny s dětmi. Pyšníme se i rozsáhlou vyznačenou sítí jezdeckých tras. Já osobně mám rád kolo, výlety do přírody s rodinou a díky chalupě na Pelhřimovsku trávím hodině času v okolí Křemešníku.
Počet zaměstnanců: 6 stálých zaměstnanců
Rozpočet organizace pro rok 2017: 6 763 000 Kč (bez projektových prostředků)
Realizované projekty 2017/2018:
- Zlepšení přístupu a propagace kulturního dědictví v regionech Jižní Čechy-Vysočina-Waldviertel-Mühlviertel
- Poznejte kulturní a přírodní dědictví příhraničního regionu na Evropském zeleném pásu podél Železné opony na kole
- Naplňování národních marketingových témat a zavedení turistické karty na Vysočině
- Činnost Filmové kanceláře Kraje Vysočina v roce 2017