Čtyři miliardy korun na opravy krajských silnic, tedy komunikací II. a III. třídy, budou od státu pro rok 2020 požadovat kraje. Silnice devastují nákladní vozidla, která odvážejí vytěžené dřevo z lesů a situace by se mohla ještě zhoršit, pokud se v budoucnu rozšíří platby mýta na silnice I. třídy, které má ve správě stát.
„I když s tím nesouhlasíme, musíme od ledna 2020 akceptovat zavádění mýtného systému na dalších 870 kilometrech silnic I. třídy. Žádáme ale, aby to vláda vyřešila tak, že se legislativně omezí tranzit na silnicích II. a III. tříd, tedy se zakáže vjezd tranzitní nákladní dopravy nad 12 tun na tyto silnice,“ uvedla Jana Mračková Vildumetzová, předsedkyně Rady Asociace krajů ČR a dodala, že kraje řeší i umístění dopravních značek se zákazem tranzitu tam, kde by hrozilo objíždění úseků zpoplatněných mýtem i v případě automobilů nad 3, 5 tuny.
Na říjnovém zasedání Rady Asociace krajů ČR v Praze se mluvilo o možnostech získat dotace na řešení kůrovcové kalamity. „Potřebujeme rychle metodiku čerpání dotací, aby mohli žadatelé podat žádosti a k vyplacení dotací došlo co nejrychleji,“ uvedl Jiří Běhounek, místopředseda Rady Asociace krajů a hejtman Kraje Vysočina.