• DOMŮ
  • ZPRÁVY
    • Kariéra
    • Reportáže
    • Doprava
    • Pozvánky
    • Novinky
    • Kultura
    • Zdravotnictví
    • Životní prostředí
  • ARCHIV PDF
    • Elektronické verze
  • NOVINY
  • INZERCE
Noviny kraje Vysočina
  • DOMŮ
  • ZPRÁVY
    • Kariéra
    • Reportáže
    • Doprava
    • Pozvánky
    • Novinky
    • Kultura
    • Zdravotnictví
    • Životní prostředí
  • ARCHIV PDF
    • Elektronické verze
  • NOVINY
  • INZERCE
Home » Doprava » Krajští cestáři v roce korony: Digitalizace a úspory
Doprava

Krajští cestáři v roce korony: Digitalizace a úspory

Monika Brothánková 19.10.2020 Krajská správa a údržba silnic Vysočiny Leave a Comment 310 Views

Když jsem před rokem začínal svoji misi ředitele krajských cestářů, vytknul jsem si pro následující období tři hlavní cíle: digitalizaci organizace, s tím související ekonomické úspory a postupné posilování sebevědomí nás, silničářů. Některé jsou realizovatelné v řádu jednoho roku či několika let, ovšem splnění posledního cíle je nikdy nekončící práce. Po roce přišel čas říci si, co se nám zatím povedlo.

Digitalizace: plníme na výbornou

Jarní koronavirová opatření urychlila nejeden z našich letošních významných projektů. Videokonference jsme například plánovali už loni, zařízení je nyní plně propojeno se zřizovatelem. Mimo jiné to znamená úsporu nejenom za cesty na pravidelné porady do Jihlavy. Instalovali jsme datové projektory, postupně měníme stolní počítače za notebooky. Běžný referent se může připojit přes telefon do videokonference přímo ze stavby, operativně můžeme pracovat kdykoliv.

Přímý dopad na transparentnost rozhodování anebo na výkon má jednoznačně posílení elektronizace smluv. Už je jasné a dohledatelné, kdo co podepsal a kdo za co nese odpovědnost. Dalším příkladem dobré praxe je autorizované tankování nafty, na všech cestmistrovstvích a střediscích instalujeme kamerové systémy kvůli bezpečnosti a také eliminaci drobných nekalostí. Konečně máme privátní zabezpečenou datovou síť, abychom mohli všichni pracovat kdykoliv a z celého světa. Část procesů v práci a zakázkách byla vedena bez elektronických záznamů a to jsme změnili. Je to nejen praktické, ale hlavně odhalíme chyby a nejrůznější neprůhledné aktivity.

Další opatření už jen telegraficky, jsou významná pro naši vnitřní bezpečnost: aplikace pro sběr poruch, elektronizace výplatních pásek, elektronické předávání dokumentů s osobními údaji, elektronizace nepřítomnosti, chystáme také čipovou evidenci majetku, která ušetří spoustu času našim majetkářům.

Pro zřizovatele a pro nás jsou důležité výstupy z videopasportu silniční sítě, který mapuje nejen prostý stav silnic, ale je schopen predikovat budoucí vývoj jejich technického stavu a naléhavost oprav. Rozhodli jsme posílit kontrolu na vlastních i dodavatelských stavbách moderními technologiemi, jako je třeba 3D scanování, dalšími aplikacemi a pravidelně i fyzicky.

Ekonomika: úspory a více peněz do silnic

Příští rok bude rozpočtově velice náročný. Vývoj veřejných financí je nepříznivý. My cestáři ale umíme v takových podmínkách pracovat. Většina opatření, která jsem jmenoval výše, s sebou přináší významné úspory. Budeme chtít osekat také veškeré zbytečné výdaje, které se týkají samotného chodu organizace, a ušetřené peníze investovat do silnic. Co tedy budeme dělat: elektronické aukce, zvýšený dohled nad cenami nákupů materiálů, opravy veškeré techniky, pečlivé plánování práce tak, abychom si vzájemně pomohli a ušetřili. S tím vším nám pomáhá zmiňovaná digitalizace, která i proto probíhala jako úplně první krok, a budeme v ní pokračovat.

Na závěr mi dovolte, abych se s vámi podělil i o jednu věc, která mi dělá velkou radost. Cestáři jsou tvrdí chlapi, kteří nemají ve zvyku si na něco stěžovat. Mají spoustu práce a vědí, že řečmi se ještě nikdy žádná práce neudělala. Dělají od rána do večera, v létě i v zimě, v těžkých podmínkách. Také chápou, že v samotné organizaci musí dojít k některým změnám a rozumí i tomu, že tyto kroky povedou k lepším výsledkům naší práce. Jsem na ně pyšný a přeji si, aby na jejich práci byla hrdá celá Vysočina.

Autor článku: Radovan Necid, ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny

Nejnovější příspěvky

  • Na Vysočině se letos naposledy mění jízdní řády autobusů
  • Martin Kukla: Investice do budoucnosti, která nás spojuje
  • Miliardy půjdou letos do krajských silnic
  • Největší investice Kraje Vysočina
  • Podpora hasičům z kraje

Archivy

  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Srpen 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Srpen 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Srpen 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Srpen 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Srpen 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019
  • Leden 2019
  • Prosinec 2018
  • Listopad 2018
  • Říjen 2018
  • Září 2018
  • Srpen 2018
  • Červenec 2018
  • Červen 2018
  • Květen 2018
  • Duben 2018
  • Březen 2018
  • Únor 2018
  • Leden 2018
  • Prosinec 2017
  • Listopad 2017
  • Říjen 2017

Rubriky

  • Doprava
  • Kariéra
  • Kultura
  • Nezařazené
  • Novinky
  • Pozvánky
  • Reportáže
  • Školství
  • Sociální oblast
  • Videoreportáž
  • Zdravotnictví
  • Životní prostředí
© Copyright 2017 - Noviny kraje Vysočina | Design by: www.skacelmilos.cz