Kdo nikdy nejel vlakem nebo autobusem? Cestujícím ve veřejné dopravě byl někdy každý z nás. Veřejná doprava proto tvoří další výraznou složku rozpočtu. Kraj Vysočina v letošním roce vynaloží na dopravní obslužnost více než 1,5 miliardy korun. Do železnice půjde 772 milionů korun, do autobusové dopravy asi 834 milionů korun.
„Za tyto peníze objednává v letošním roce od autobusových dopravců 21,4 milionu kilometrů a od dopravců na dráze 4,6 milionu vlakokilometrů,“ přepočítal peníze na kilometry náměstek hejtmana Kraje Vysočina Miroslav Houška (KDU-ČSL). Kraj se ve spolupráci s dopravci snaží vylepšovat komfort cestujících. Na tratích mezi Havlíčkovým Brodem a Jihlavou jezdí už několik měsíců nové bezbariérové jednotky RegioPanter.
V rámci takzvaného tarifu Veřejné dopravy Vysočiny (VDV) si zase lidé mohou pořizovat výhodnější jízdenky a mohou na jeden lístek kombinovat jízdu vlakem, linkovými i městskými autobusy u smluvních dopravců. V letošním roce se Kraj Vysočina také pustil do veřejných zakázek na zajištění linkové dopravy v Kraji Vysočina. S novými dopravci hejtmanství podepíše smlouvu na příštích deset let.