Celkem padesát devět žadatelů podnikajících v cestovním ruchu získalo podporu z dotačního programu Fondu Vysočiny Marketing v cestovním ruchu 2020. Peníze v rozsahu od 32 000 korun do maximální částky 200 000 korun mohli podnikatelé nebo i spolky začít čerpat na vlastní marketingové kampaně už pro letní sezonu, nebo naopak cílit na turisty, kteří na Vysočinu přijedou nyní na podzim, případně o nadcházející zimní sezoně. Dotační program ve výši deseti milionů korun žadatelé zcela využili. Krajská rada schvalovala dotace na turistický marketing průběžně od srpna do října.
„V průměru byla krajská dotace 169 492 korun na žadatele. Většinu tvořily právnické osoby činné v oblasti cestovního ruchu, dalších 27 % žadatelů byly fyzické osoby podnikající v turismu,“ upřesnil Pavel Pacal, náměstek pro regionální rozvoj (Starostové pro Vysočinu). Téměř ve všech případech provozují podnikatelé ubytovací zařízení. Peníze využili na propagaci víkendových či týdenních relaxačně zážitkových pobytů na Vysočině, které cílí na různé skupiny turistů.
Do konce října mohli návštěvníci využít tisícikorunovou slevu na ubytování na Vysočině. Cílem této mimořádné finanční podpory směřující k posílení turistického ruchu bylo nejen prodloužení obvyklé doby pobytu turistů na Vysočině, ale také udržení zaměstnanosti v ubytovacích službách a navazujících oborech.
Eva Fruhwirtová